maanantai 12. toukokuuta 2014

Perjantai 9.5-Lauantai 10.5.2014

Perjantaina menimme toimistolle ja lisäilimme työntekijöiden sopimuksia etc.com nimisen nettisivun palveluiden kautta valtion kirjoille. Näin Valtion on helpompi seurata ihmisten työllistymistä, verottaa heitä sekä ihmisten on helppo hakea CV:nsä suoraan etc Maltan toimistosta tai tulostaa netistä työ historiansa. Minusta ihan hyvä toiminta idea Suomeenkin. Ellei tällainen siis jo ole Suomeen rantautunut jollain lailla.Itse en ole törmännyt kyllä palveluun, jolla saisin kaikki työhistoriani sekä käymäni kurssit vain menemällä hakemaan CV:ni jostain toimistosta tai kirjautumalla sisään omilla tunnuksilla ja vain tulostamalla. Voihan tämä siis tottakai olla jo Suomessa käytäntönä, mutta ikinä en ole tällaisesta kuullut.Perjantaina työpäivän jälkeen päätimme lähteä illaksi nauttimaan hyvästä seurasta sekä kauniista illasta rannalle. Ja rannalta suunnistimme hieman jopa yönviettoon läheisiin ravintoloihin.
     Lauantaina olimme kuitenkin päättäneet lähteä ratsastamaan, joten myöhään ei perjantai yötä vietetty. Aamulla menimme Golden Bay:n ratsastus koululle ja kävimme ratsastamassa sen ympäröivissä kauniissa maisemissa. Meinasin kyllä jättää ratsastuksen väliin nähtyäni kuinka hirveältä hevosten kohtelu näytti. Hevoset oli kaikki sijoitettu pieneen muureilla aidattuun alueeseen suoran auringon alle. Heillä oli kaikilla todella lyhyt kettinki seinistä, joten liikkumista varaa ei juurikaan ollut. Vesi saaviin ei hevosista ketään ylettynyt ja jotkut niistä oli satuloituna jo tuntia ennen ratsastusta. Hevoset kuitenkin halusivat liikkua ja aina ratsastuksen jälkeen ne saavat vettä ja niiden työpäivä on ohi, joten halusin edes yhden hevosen oloa helpottaa. Ratsastus koulun työntekijät kuitenkin kertoivat ettei vielä ole edes kuuma hevosille ja että kaikki niistä on rotuja jotka kestävät lämpöä,joten sain hieman mielen rauhaa. Kaiken kaikkiaan me nautimme, hevoset sekä ihmiset.
     Illalla menimme viettämään Sliemaan Zuzkan ja Elisen läksiäis illallista Bar Ass nimiseen hampurilais ravintolaan. Ruoka oli herkullista ja tunnelma oli suurimmassa määrin erittäin hyvä. Tunnelma oli tottakai myös hieman haikea,sillä kaksi "perheen jäsentä" oli lähdössä pois. Söimme koimme nauroimme ja muistelimme, mutta aika kului tosi nopeasti ja äkkiä olikin jo aika lähteä.vaikeina kävelimme bussipysäkille ja hyvästelimme Zuzkan, joka ei enää asunut asunnossamme (koska lomaili yhden viikon hotellissa). Sitten menimme asunnolle ja nukkumaan, sillä suunnittelimme sunnuntaiksi gozo saaren tutkimista.